REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
mebleczarnkow.pl
Sklep internetowy działający pod adresem www.mebleczarnkow.pl prowadzony jest przez Andrzeja Czarneckiego w ramach działalności gospodarczej pod firmą Studio Mebli Kuchennych DESIGN PLUS P.P.H Andrzej Czarnecki wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą: ul. Zamkowa 8, 64-700 Czarnków, NIP: 7631003052, REGON 570183430, zwany „Sprzedawcą”.
Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
- pod numerami telefonu: +48 606 203 071 (godziny pracy Sklepu 8-16 w dni robocze, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient),
- korzystając z adresu poczty elektronicznej – kuchnie@mebleczarnkow.pl.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Ustala się następujące znaczenie dla słów:
a. REGULAMIN – niniejszy regulamin,
b. KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym,
c. PRZEDSIĘBIORCA O UPRAWNIENIACH KONSUMENTA – osoba fizyczna posiadająca status przedsiębiorcy, wpisana do rejestru CEIDG, dokonująca Zamówienia w ramach swojej działalności gospodarczej, jednak bez związku z zawodowym charakterem tej działalności. Status ten dotyczy wyłącznie klientów mających miejsce dostawy lub siedzibę w Polsce.
d. KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
e. TOWAR, PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży,
f. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu,
g. SKLEP INTERNETOWY (SKLEP) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.mebleczarnkow.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,
h. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży. - Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane produkty poprzez stronę internetową. Klient ma możliwość wyboru także produktów prefabrykowanych lub personalizowanych (na wymiar). Korzystanie z tej usługi możliwe jest po rejestracji i zalogowaniu się Klienta w Sklepie lub poprzez prawidłowo wypełniony formularz Zamówienia bez konieczności logowania się. Sklep umożliwia bezpłatne przeglądanie asortymentu Sklepu na stronach produktowych. W zależności od wybranych produktów Klient ma dodatkowo możliwość zamówienia usługi ich wniesienia oraz montażu. O możliwości dokonania takiego wyboru i dokładnych parametrach wykonania usługi, Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia, a ich koszt jest automatycznie uwzględniany w łącznej cenie Zamówienia.
- Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sklepem jako Sprzedawcą.
- Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować go.
- Klient może dokonać subskrypcji newsletteru Sklepu, czyli cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sklepu. Aby zapisać się na newsletter Klient wpisuje swój adres e-mail w formularzu newsletter znajdującym się na stronie internetowej Sklepu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych. Z newsletteru można zrezygnować w każdej chwili, a w tym celu Klient jest proszony o przekazanie oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail Sklepu: kuchnie@mebleczarnkow.pl lub wybranie linku rezygnacji w wiadomości e-mail dostarczanej z newsletterem.
§ 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług Sklepu:
a) podłączenie do Internetu,
b) poprawnie skonfigurowana przeglądarka,
c) aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,
d) włączona obsługa Cookies i Java Script
f) program do odczytu plików formatu PDF. - W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sklep nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg procedury składania Zamówienia.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w tym w opiniach do Produktów.
§ 3 REJESTRACJA
- Rejestracja w Sklepie jest nieodpłatna i nieobowiązkowa.
- Rejestracja w Sklepie następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny, w którym Klient podaje niezbędne dane identyfikacyjne (imię, nazwisko), adres e-mail oraz hasło; zaakceptowany, aktualny Regulamin Sklepu oraz złożone oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Zamówień Klienta. Rejestracji konta można dokonać także przez odznaczenie odpowiedniego okienka w procesie składania Zamówienia. Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca założenie konta. Z chwilą otrzymania wiadomości potwierdzającej rejestrację dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia konta pomiędzy Klientem a Sklepem.
- Po zarejestrowaniu się w Sklepie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Klienta.
- W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu (wypowiedzenie umowy) należy wysłać wiadomość elektroniczną z wnioskiem o usunięcie konta na adres e-mail: kuchnie@mebleczarnkow.pl z podaniem danych identyfikujących Klienta aktualnie zarejestrowanego w Sklepie. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sklep jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia.
- Sklep dopuszcza składanie Zamówień bez konieczności rejestrowania się i logowania w Sklepie. W tym celu Klient każdorazowo w procesie składania Zamówienia jest zobowiązany wypełnić formularz elektroniczny przez wprowadzenie wymaganych przez Sklep danych koniecznych dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży (imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu - opcjonalnie, adres dostawy). Klient ma obowiązek zaakceptować aktualny Regulamin wraz z oświadczeniem o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Zamówienia. Brak rejestracji w Sklepie oznacza brak posiadania konta Klienta, które umożliwia dostęp do automatycznego śledzenia Zamówienia.
§ 4 ZAMÓWIENIA
- Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w Sklepie. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez Stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy w tym możliwości zamówienia usług wniesienia i montażu zamówionych Produktów. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych i kontaktowych lub ich weryfikacji w przypadku uprzedniego zarejestrowania konta. Przed złożeniem zamówienia (poprzez użycie przycisku „zamawiam i płacę”) Klient potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Zamówienia.
- W przypadku produktów personalizowanych (np. meble na wymiar), przed złożeniem Zamówienia Klient informowany jest o utracie prawa do odstąpienia od umowy oraz określa parametry niezbędne do wykonania Produktu. By dokonać takiego Zamówienia, Klient wybiera interesujący go Produkt a następnie określa rodzaj, sposób oraz szczegółowe parametry personalizacji poprzez wypełnienie stosownych pól na stronie produktowej i dopiero tak skonfigurowany Produkt podlega Zamówieniu przez dodanie go do Koszyka. Reszta procesu Zamówienia jest identyczna jak w przypadku produktów prefabrykowanych.
- Sklep oferuje możliwość zamówienia usług wniesienia i montażu dla Produktów objętych Zamówieniem. O takiej możliwości Klient informowany jest przed dokonaniem Zamówienia. Montaż i wniesienie nie jest standardowo w cenie Zamówienia.
- Usługi wniesienia i montażu dostępne są jedynie w określonych lokalizacjach. Składając Zamówienie, Klient informowany jest czy wykonanie takiej usługi możliwe jest pod wskazanym w Zamówieniu adresem. W przypadku braku takiej możliwości złożenie Zamówienia nie jest możliwe.
- W przypadku mebli robionych na wymiar i innych produktów nieprefabrykowanych z oferty Sklepu podczas składania Zamówienia Klient zobowiązany jest w każdym przypadku do uiszczenia zaliczki na poczet wykonania Zamówienia. O wysokości niezbędnej zaliczki Klient informowany jest w podsumowaniu Zamówienia przed jego złożeniem.
- Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia (przycisk „zamawiam i płacę”) Klient zakończy korzystanie z danej usługi i opuści Sklep, umowa nie zostanie zawarta.
- Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP przy składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że kupuje jako Konsument.
- Ocena czy Klient będący przedsiębiorcą wpisanym do rejestru CEIDG ma status Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta jest dokonywana przez Sklep w stosunku do indywidualnego przypadku oraz w oparciu o oświadczenie Klienta złożone w toku Zamawiania Produktów. Przyjmuje się, że Klienci będący przedsiębiorcami wpisanymi do rejestru CEIDG, którzy przy składaniu Zamówienia nie wskazali niezawodowego charakteru Zamówienia, dokonują zakupu w ramach swojej działalności gospodarczej, w związku z jej zawodowym charakterem, chyba, że coś innego będzie wynikało z okoliczności Umowy w powiązaniu z przedmiotem działalności tego Klienta odzwierciedlonym w CEIDG.
- Klient może wybrać nieograniczoną ilość produktów do Zamówienia spośród ilości danego Produktu dostępnego dla Zamówień, a w po przejściu do Koszyka otrzyma podsumowanie wybranych Produktów. Jeżeli ilość Produktów jest ograniczona, Sklep zaznacza taką informację na stronie produktowej.
- W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:
a) częściową realizacją - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;
b) anulowania całości Zamówienia (odstąpienie).
W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części Produktów niedostępnych.
§ 5 WNIESIENIE I MONTAŻ
- Sklep oferuje możliwość zamówienia usług wniesienia i montażu produktów objętych Zamówieniem, przy czym oferta ta może być ograniczona do wskazywanych na stronie Sklepu lokalizacji.
- W celu zamówienia usługi Klient w ramach procesu składania Zamówienia informowany jest o dostępnych terminach i w oparciu o to wskazuje dogodny dla siebie termin i godzinę wykonania usługi. Możliwe jest zamówienie montażu jednocześnie z wniesieniem lub osobno w innym terminie.
- Klient zobowiązany jest do:
a) Przekazania wykonującemu usługę kompletu Produktów, które mają być zmontowane
b) Poinformowania gdzie zmontowany Produkt ma się finalnie znajdować
c) Okazania dowodu zakupu oraz innych informacji umożliwiających potwierdzenie tożsamości Klienta
d) Zabezpieczenia i przygotowania pomieszczenia w taki sposób by montaż mógł odbyć się możliwie sprawnie
e) Osobistej obecności bądź zapewnienia obecności upoważnionej przez niego osoby w trakcie wykonywania prac montażowych - Termin wykonania usługi ustalany jest indywidualnie z Klientem w procesie składania Zamówienia.
- Klient ma możliwość zmiany terminu wykonania usługi jednak nie później niż na 48 godzin przed pierwotnym terminem. W tym celu Klient zobowiązany jest do skontaktowania się ze Sklepem w celu ustalenia nowego terminu wykonania usługi.
- W przypadku braku obecności Klienta w miejscu wykonania usługi przy braku wcześniejszego poinformowania o tym fakcie Sklepu lub odmowy dopuszczenia przez Klienta do wykonania usługi, Sklep odstępuje od wykonania umowy w zakresie wniesienia i montażu a Klient traci prawo do zwrotu kosztów wykonania tej usługi o czym jest informowany przed złożeniem Zamówienia.
- Klient wyraża zgodę na dokonanie fotograficznej dokumentacji wykonania usługi przed, w trakcie i po jej wykonaniu przez ekipę realizującą usługę.
- Zakończenie montażu odbywa się w oparciu o spisany przez strony protokół zdawczo-odbiorczy.
- Wszelkie odpady powstałe po zakończeniu wykonywania usługi są własnością Klienta.
§ 6 WYKONYWANIE PROJEKTÓW
- Sklep oferuje możliwość wykonania projektu umeblowania pomieszczenia (na przykład kuchni, łazienki). Dostępne do wykonania warianty projektów, jak i projekty dedykowane do konkretnych pomieszczeń prezentowane są na stronie Sklepu, w oparciu o którą Klient może dokonać Zamówienia na ich wykonanie. Klient informowany jest o cenie wykonania projektu przed złożeniem Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia na wykonanie projektu Klient wybiera interesujący go projekt z oferty Sklepu, określa dokładnie parametry projektu, dodaje go do koszyka i nabywa w ramach procesu składania Zamówienia identycznie jak w przypadku innych produktów.
- Po przyjęciu Zamówienia Sklep kieruje do Klienta wiadomość e-mail na adres podany przy składaniu Zamówienia, w której prosi o podanie wymiarów pomieszczenia, w którym projekt ma zostać zrealizowany.
- Po otrzymaniu wymiarów i innych informacji, o które prosił Sklep, Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji. Brak lub odmowa podania danych niezbędnych do projektu skutkuje odstąpieniem przez Sklep od umowy, a Klient traci prawo do zwrotu 50% zapłaconej ceny za wykonanie projektu.
- Termin wykonania projektu wynosi do 14 dni.
- Po wykonaniu projekt jest niezwłocznie przesyłany do Klienta za pomocą wiadomości e-mail do akceptacji wraz z projektem zamówienia na uwzględnione w nim meble i elementy, łączną wyceną ewentualnej realizacji projektu oraz niniejszym Regulaminem. W ramach Zamówienia Klientowi przysługują dwie (2) poprawki do projektu. Ewentualne dalsze poprawki są płatne.
- Klient ma następnie możliwość złożenia Zamówienia na wskazane w projekcie meble i elementy oraz na realizację projektu.
- W celu wyrażenia zgody na zakup elementów i realizacje projektu, Klient podpisuje i odsyła formularz zamówienia przesłany w wiadomości e-mail wraz z projektem, zawierający listę produktów i usług z oferty Sklepu niezbędnych do realizacji projektu. W konsekwencji składa on nowe Zamówienie, które wykonywane jest zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu wskazanymi powyżej, po uiszczeniu zaliczki w sposób wskazany przez Sklep w treści wiadomości e-mail. Resztę ceny Klient uiszcza przed samym montażem. W przypadku wyrażenia zgody na realizację projektu wykonywanego przez Sklep, kwota uiszczona za wykonanie projektu zostaje automatycznie zaliczona na poczet jego realizacji.
§ 7 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI
- Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT (jeżeli ze względu na miejsce dostawy Towaru jest naliczany) i nie obejmują kosztów dostawy.
- Dostawa towaru odbywa się w następujących wariantach oferowanych w Sklepie:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej (zarówno w opcji z wniesieniem jak i bez),
b) za pośrednictwem dostawy zorganizowanej przez Sklep w opcji z montażem,
c) odbiór osobisty w siedzibie Sklepu: ul. Zamkowa 8 64-700 Czarnków.
Informacje o kosztach dostawy dostępne są w procesie zamawiania przed złożeniem takiego Zamówienia. - Koszty dostawy i wniesienia zostaną uwzględnione w cenach Produktów w zależności od zamówionego towaru i wyboru Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu Zamówienia.
- W przypadku wszelkich produktów personalizowanych, Klient zobowiązany jest do uiszczenia obligatoryjnej zaliczki za Zamówienie o której wysokości informowany jest w jego podsumowaniu jeszcze przed złożeniem, zgodnie z poniższymi sposobami zapłaty. Wpłata zaliczki jest warunkiem przystąpienia do realizacji Zamówienia.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:
a) Przelew tradycyjny,
b) Płatności elektroniczne, płatności kartą płatniczą i szybkie przelewy za pośrednictwem serwisu PayU – płatność realizowana przez PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, numer NIP 7792308495, REGON 300523444, o kapitale zakładowym wysokości 4 944 000 PLN, w całości opłaconym, będącą dostawcą usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. - W razie dokonania Zamówienia i wybrania innej opcji płatności niż przy odbiorze a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu 14 dni, Zamówienie zostaje anulowane. Po 3 dniach roboczych od dokonania Zamówienia w przypadku braku zaksięgowania wpłaty Klient otrzyma na podany adres e-mail przypomnienie o wykonaniu płatności.
- Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od daty zawarcia umowy. Na stronie produktowej Sklep podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia. W przypadku Produktów personalizowanych czas realizacji może być dłuższy, o czym Klient jest informowany przez złożeniem Zamówienia (np. 6-8 tygodni).
- W przypadku niektórych Produktów lub osiągnięcia określonej wartości Zamówienia, koszt dostawy ponosi Sklep, o czym Klient jest każdorazowo przed złożeniem Zamówienia informowany.
§ 8 REKLAMACJE
- Sklep jest zobowiązany do wydania Towaru bez wad i wykonania usług zgodnie z umową.
- W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego Towaru lub wadliwego wykonania usługi, Klient może według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.
- W przypadku Umów Sprzedaży zawieranych z Konsumentami oraz Przedsiębiorcami o uprawnieniach konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Jest ona wyłączona w stosunku do Klienta o pozostałym statusie.
- W celu złożenia reklamacji należy poinformować Sklep o zaobserwowanych wadach, udokumentować je celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń oraz ewentualnego usunięcia wad usługi lub Towaru w tym bez konieczności odsyłania go do Sklepu. W przypadku konieczności odesłania Towaru do sklepu Sprzedawcy, Sprzedawca poinformuje składającego reklamację o tym w terminie do 14 dni od zgłoszenia reklamacji. Do odsyłanego Towaru należy dołączyć dokument potwierdzający zakup Produktu w Sklepie z opisem żądań. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na kuchnie@mebleczarnkow.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla reklamującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sklep, albo Sklep nie wymienił rzeczy na wolną od wad lub nie usunął wady.
- Jeżeli wykonana usługa ma wady, konsument ma prawo do żądania naprawy wad lub ich usunięcia w wyznaczonym przez siebie terminie. Jeżeli Sklep nie usunie zgłoszonych wad w danym terminie Klient ma prawo nie odebrać naprawy i odmówić zapłaty za usługę/uzyskać za nią zwrot. Jeżeli Sklep uzna, że nie jest w stanie wykonać naprawy w terminie lub nie jest możliwe ich usunięcie, Klient może zażądać obniżenia kosztów za usługę. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania naprawy i do odstąpienia od umowy w przypadku gdyby okazała się ona zbyt kosztowna. W takim przypadku Klient może zgłosić roszczenie odszkodowawcze, jeżeli w wyniku niewykonania usługi poniósł realną szkodę.
- Jeżeli Klientem jest Konsumentem lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Nie można odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, zajmie stanowisko co do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Sklep niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta nie otrzyma stanowiska Sklepu co do reklamacji we wskazanym terminie, przyjmuje się, że Sklep uznał reklamację.
- Transport reklamowanych Produktów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sklepu za pośrednictwem wskazanej przez Sklep formy wysyłki. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. W niektórych przypadkach nie jest konieczne wysyłanie reklamowanego Produktu, a Sprzedawca może poprzestać na oględzinach zdjęć dostarczonych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta, o czym poinformuje go po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego.
- W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sklepem a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Ponadto pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Prawo takie nie przysługuje lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta. W przypadku Klientów zagranicznych powinni oni zorientować się jakie mają sposoby pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich w swoim kraju, a Sklep w razie konieczności przystąpi do takiej procedury.
§ 9 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Powinien wtedy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu Towaru do Sklepu. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego w załączniku do Regulaminu. Termin uważa się za zachowany jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta wyśle oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej na adres Sprzedającego lub drogą elektroniczną na e-mail: kuchnie@mebleczarnkow.pl, najpóźniej w ostatnim dniu 14-dniowego okresu. Sprzedawca po wpłynięciu oświadczenia o odstąpienia w formie elektronicznej na ww. e-mail lub adres pocztowy potwierdzi niezwłocznie jego wpływ przez wysłanie informacji na adres poczty internetowej odstępującego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po ww. terminie nie wywołuje skutków prawnych.
- Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym i kompletnym, bez śladów użytkowania, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta powinien postępować z Towarem mając na uwadze, konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Ponosi on odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Jeżeli zwracany Towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego, według wyboru Sklepu.
- Prawo Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem Zamówienia m.in. jest:
• rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
• rzecz która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
• świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
• sytuacja w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.
O tym, że na dany produkt nie przysługuje prawo odstąpienia, Klient jest dodatkowo informowany przed złożeniem Zamówienia. Składając Zamówienie, Klient oświadcza, że przyjął to do wiadomości. - Zwracany Towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o odstąpieniu na adres magazynu Sklepu, tj. ul. Zamkowa 8 64-700 Czarnków. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sklepu (koszty odesłania).
- W przypadku odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta płatności, w tym koszty dostawy, zostaną przekazane na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot płatności dokonanych kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba, że Klient w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu niegenerującą dla niego dodatkowych kosztów (np. w oświadczeniu o odstąpieniu).
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania zamówionego towaru z powrotem od Kupującego lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów przez Sprzedającego znajdują się w Polityce prywatności i cookies zamieszczonej na stronie Internetowej Sklepu.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Na każdy sprzedany przez Sklep Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.
- Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność Studia Mebli Kuchennych DESIGN PLUS P.P.H Andrzej Czarnecki i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody właściciela.
- Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
Załącznik nr 1 - WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY NA ODLEGŁOŚĆ